
מרבית התוכן המיוצר בישראל הוא מן הסתם תוכן שנכתב בשפה העברית. יחד עם זאת, בישראל פועלים ארגונים רבים שפונים לקהלי יעד מגוונים, הן בתוך ישראל והן מעבר לים, קהלים שהפנייה אליהם צריכה להתבצע בשפה זרה. כך למשל, עסקים רבים בישראל מבססים את פעילותם על אזרחים ישראלים דוברי השפה הרוסית, האמהרית או הערבית וישנם בתי עסק שפונים לקהלי יעד קטנים יותר כמו יפנים, סינים, טורקים, תאילנדים וכדומה, חלקם עובדים זרים וחלקם שוהים פה בארץ מסיבות שונות ומגוונות. בכל המקרים הללו חשובה מאוד היכולת של כתיבת תוכן בשפות זרות על מנת להבטיח גם את היכולת לפנות נכון וחכם לקהל היעד וגם להבטיח את קידום האתר סביב ביטויי מפתח שצפויים אותם קהלי יעד להשתמש בהם בשפות המדוברות על ידם.
באילו שפות זרות ניתן להזמין תוכן?
ובכן, בישראל תוכלו למצוא כותבי תוכן בכל שפה שתרצו ויחד עם זאת, סביר מאוד להניח שיהיה לכם הרבה יותר קל למצוא כותבי תוכן בשפה האנגלית, הצרפתית, הערבית, הרוסית והאמהרית. שפות אלה פונות לקהלי יעד בינלאומיים איתם עובדות חברות ישראליות גדולות מחד וכן לקהלי יעד פה בישראל, בעיקר אוכלוסיות עולים. אחרי שאמרנו את זה, ייתכן מאוד שהפעילות העסקית שלכם מוכוונת דווקא לקהלים אחרים שדוברים שפות זרות אחרות לחלוטין ובמקרה כזה תוכלו בהחלט למצוא חברות המתמחות בתחום של כתיבת תוכן בשפות זרות, אך יהיה לכם קשה יותר לאתר חברה שכותבת בדיוק בשפה הנדרשת לכם, וסביר להניח שזה גם יעלה לכם יותר יקר. כך למשל, תאילנדית, יפנית, סינית, טורקית וכדומה הן שפות ששכיחות התוכן שלהן בישראל היא מאוד נמוכה ולכן ההיצע הנמוך ולכן גם המחיר הוא גבוה.
האם תוכן בשפה זרה צריך לעמוד בתנאים של גוגל?
ובכן, התשובה היא מאוד פשוטה: אם אתם מעוניינים לקדם את האתר שלכם בגוגל, אתם חייבים לעבוד לפי הכללים של גוגל, אפילו אם התכנים שלכם הם בשפה זרה. כך למשל, אם אתם פונים לקהל היעד של עובדים זרים תאילנדים ורוצים להבטיח שאתם עולים בדפי תוצאות החיפוש שלהם כאשר הם מחפשים את המוצרים או השירותים שלכם בשפה התאילנדית, אתם צריכים להבטיח שבתוכן שלכם משולבים ביטויי מפתח בהם צפוי קהל היעד להשתמש בכדי למצוא אתכם. יחד עם זאת, כתיבת תוכן בשפות זרות הוא לחלוטין לא המרכיב היחיד הנדרש לקידום האתר שלכם ולכן חשוב לבנות תכנית מקיפה לקידום האתר, מעבר לנושא התוכן. כמו כן, חשוב לזכור שהתכנים שאתם כותבים ומפרסמים מיועדים להוסיף ערך לקוראים שלכם ולכן חשוב שהתכנים יהיו כתובים בצורה מקצועית ובהירה ומעבר לעמידה שלהם בתנאי הקידום של גוגל, גם יספקו מידע קונקרטי ובעל ערך לקהל הקוראים שלכם, בין אם מדובר במידע אינפורמטיבי ובין אם מדובר במידע שיווקי.
בשיתוף חברת BEST LINKS המספקת שירותי כתיבת תוכן