כתיבה שיווקית באנגלית

כתיבה שיווקית היא שפה בפני עצמה. כתיבה שיש לה חוקים משלה שכן בשונה מכתיבה רגילה, יש לה מטרה ולפעמים גם כמה מטרות במקביל ביניהן להניע את הקורא לפעולה כמו למשל רכישת מוצר ממש לאחר שהוא קרא את הטקסט, הבעת עניין בשירות על ידי מילוי פרטים והמתנה ליצירת קשר, העברת מייל בשרשור הלאה, כתיבת תגובה, הוספת לייק או כל דבר כזה שהוא בעצם פעולה מצד הקורא.

כתיבה שיווקית באנגלית מטרתה לחשוף את ערכי המותג בדרך סמויה אך כזו שתענה על צורך בולט שקיים אצל קהל היעד בין אם זה צורך בריאותי, צורך פיזי, צורך נפשי או כל דבר אחר.

הפעולה הזו בעצם גם לה יש מטרה שיכולה להיות הגדלת אחוז המכירות, יכולה להיות חיזוק הקשר בין הצרכן לבין הקורא של הטקסט ועוד… לכן, כאשר עלינו לכתוב כתיבה שיווקית באנגלית, זה לא מספיק שהכותב יודע לדבר אנגלית בסיסית וגם לא תמיד מספיק שזו שפת האם שלו, עליו להכיר את השפה השיווקית האנגלית בהתאם למותג, למוצר או לחברה שהכותב מציד בעזרת הטקסט בין אם זה לגולש, בין אם זה לקבוצה של אנשים בכנס או בין אם בהרצאה. כתיבה שיווקית באנגלית מסייעת לנו למעשה לבנות את המותג שלנו בצורה מסוימת אשר:
1. מכוונת באופן ספיציפי לקהל יעד
2. פונה אל קהל היעד בשפה שלו
3. גורמת לקהל היעד להביע עניין ולהסתקרן לגבי המוצר שלנו
4. יוצרת הזדהות

אילו סוגים של כתיבה שיווקית קיימים באנגלית?
1. כתיבה שיווקית באנגלית באינטרנט
• עמודי אודות ועמודי בית לאתרי אינטרנט
• קטגוריות לתיאור מוצרים בתוך האתר
• פוסטים לבלוגים
• עמודי נחיתה
• ניוזלטרים
• טקטט לסרטוני וידיאו

2. כתיבה שיווקית באנגלית בעולם הפרסום
• סלוגנים לקמפיינים
• שמות למוצרים
• שמות למותגים, חברות, עסקים וארגונים
• קטלוגים, ברושורים
• מודעות מודפסות
• רול אפים
• מצגות

לסיכום, אם אתם שוחים גם בשפה האנגלית ולא רק בעברית וצריכים לחזק את המותג שלכם, ליצור קשר חזק ביניכם לבין קהלי היעד שלכם, כתיבה שיווקית באנגלית היא דרך מצוינת לעשות זאת.